G.R.I.P. Event
Op dinsdag 13 mei 2025 organiseren we vanuit Blue Team Intelligence ons allereerste G.R.I.P. event. Dit event staat volledig in het teken van het Gestructureerd Ruimtelijk Inlichtingen Proces.
Samen met professionals uit de LIEC’s, RIEC’s, veiligheidsregio’s en de Politie duiken we in intelligence-processen en scenario-ontwikkeling. Door te luisteren maar het vooral ook ter plekke in de praktijk te brengen!

Voor wie is dit event?
- Professionals van LIEC’s en RIEC’s die werken aan complexe analyses en casuïstiek
- Medewerkers van veiligheidsregio’s die grip willen krijgen op dreigingen en risico’s
- Politie- en opsporingsdienstmedewerkers die grootschalige onderzoeken uitvoeren
Werkt u in of met intelligence en criminaliteitsbestrijding? Dan wilt u dit event niet missen!

Wat kunt u verwachten en wie spreken er?
Deze dag staat in het teken van inspireren, netwerken en ervaren. De dag wordt vormgegeven vanuit Blue Team Intelligence in samenwerking met diverse experts. Op deze dag:
- Nadat Bas Ooink de dag heeft ingeleid, zal Dennis van der Kraats van het Veteranen Search Team uitleggen hoe zij op gestructureerde wijze inlichtingen gebruiken om vermiste personen terug te vinden.
- Vinden er diepgaande sessies over intelprocessen en crimescripting plaats, gegeven door Blue Team Intelligence in samenwerking met gastsprekers.
- Zoomen we in samenwerking met de National Intel Academy (NIA) in op toekomstgerichte scenario-ontwikkeling bij complexe casuïstiek.
- Nemen we u mee in een oefening in het veld om de kracht van de kaart als communicatiemiddel en locatiedata real life te ervaren.

Praktische informatie
-
Datum
Dinsdag 13 mei 2025
-
Tijd
09.30 – 17.00 uur
-
Locatie
Hoofdkwartier Veteranen Search Team, Huis ter Heide
Let op: U dient een geldig ID-bewijs mee te nemen.
Veelgestelde vragen (FAQ)
Wat kost deelname aan het event?
Deelname aan het event is gratis, maar het aantal plaatsen is beperkt. Dus schrijf u nu in.
Is er lunch inbegrepen?
Ja, gedurende de hele dag verzorgen wij in samenwerking met de locatie de catering. Heeft u een allergie of dieetwens? Vermeld dit bij uw inschrijving.
Bereikbaarheid van het event
Het event vindt plaats op het Hoofdkwartier van het Veteranen Search Team op de Hobbemalaan 5, 3712 AZ in Huis ter Heide.
Het is van belang dat u zich aanmeldt bij de wacht van de kazerne. Vervolgens kunt u op het terrein de bordjes van het VST volgen die u naar de locatie leiden.
Het hoofdkwartier van het Veteranen Search Team bevindt zich op het Wallaardt Sacré Kamp in Huis ter Heide, dit is een militaire kazerne. Het adres is de Hobbemalaan 5. Het Veteranen Search Team is bereikbaar met eigen vervoer, en is te vinden op Google Maps.
Voor vervoer vanaf Amersfoort: Neem op de A28 afslag 3 Den Dolder, en houd de middelste of linkerbaan aan. Ga de rotonde ¾ rond, richting Huis Ter Heide. Sla bij het kruispunt met de verkeerslichten, met aan de rechterzijde de McDonalds, af naar links en neem de meest rechterbaan. Sla na 50 meter, bij de stoplichten, weer af naar rechts. Nu ben je op de Hobbemalaan. Na 200 meter bevindt de ingang van de kazerne zich aan de linkerzijde.
Voor vervoer vanuit Utrecht: Neem op de A28 afslag 3 Den Dolder, en ga bij het kruispunt naar rechts. Ga de rotonde halfrond, richting Huis Ter Heide. Sla bij het kruispunt met de verkeerslichten, met aan de rechterzijde de McDonalds, af naar links en neem de meest rechterbaan. Sla na 50 meter, bij de stoplichten, weer af naar rechts. Nu ben je op de Hobbemalaan. Na 200 meter bevindt de ingang van de kazerne zich aan de linkerzijde.
Meld u bij de ingang van de kazerne aan bij de ontvangstfunctionaris die u doorlaat en de weg wijst naar het Veteranen Search Team. Op de kazerne kunt u de bordjes naar het hoofdkwartier volgen. Mocht u de ontvangstfunctionaris missen, dan kunt u zich melden bij de wacht. Deze laat u door en wijst u de weg.
Voor mensen die komen met het openbaar vervoer: De Hobbemalaan 5 is te bereiken met buslijn 34 vanuit Zeist of Amersfoort. Stap uit bij halte Huis ter Heide Prins Alexanderweg. Vanuit Den Dolder kunt u buslijn 59 nemen, deze stopt bij halte Huis ter Heide van Ostayelaan. Vanuit deze haltes is het 10 minuten lopen naar de ingang van het Wallaardt Sacré Kamp. Eénmaal op het kamp is het 10 minuten lopen naar het hoofdkwartier, waarbij u de bordjes van het VST kunt volgen.
Let op: U dient een geldig ID-bewijs mee te nemen.
Krijg ik een bevestiging na inschrijving?
Zodra u het formulier heeft ingevuld en verstuurd, krijgt u een melding op het scherm dat hij is verzonden. U mag er dan vanuit gaan dat de inschrijving is gelukt. In aanloop naar het event, delen wij verdere informatie met u per e-mail,
Wat als ik verhinderd ben?
Geef dit zo snel mogelijk door aan bas.ooink@blueteam-intelligence.com. Dan kunnen wij hier tijdig op anticiperen in de voorbereidingen.